Sponsored

menulist

ganjaran hebat

Sunday, July 26, 2009

Hari Terbuka dan Tadau Kaamatan PERTISA 2009

www.tips-fb.com Iklan Murah RM3/USD1
Hari Terbuka dan Tadau Kaamatan PERTISA 2009 bertempat di Dewan Budaya Muzium Sabah
Agak lewat saya untuk membuat artikel ini, sepatutnya saya menulis nya lama dulu untuk tujuan promosi, tapi apa kan daya baru hari ini saya mengetahuinya apabila seorang peserta unduk ngadau turun dari kereta dan menuju masuk ke perkarangan Muzium.

Banyak juga acara yang dipertandingkan seperti pertandingan wajib Unduk Ngadau dan Sugandoi. Acara lain yang saya sempat menyaksikan adalah memancing, monopuk(menyumpit) dan mongompuri(membuka kulit padi menggunakan tangan). Acara mongompuri diadakan di Rumah Kebun Cina.
Ni saja yang sempat saya abadikan :)
Para peserta

Bagaimana ia dilakukan

Perasmian dijangka dilakukan oleh YB Tan Sri Bernard Dompok.


Oh ya si OTHOE juga ada saya jumpa dan bersalaman, nda sempat berbual panjang. Beberapa artis yang saya kenal seperti Juluis Gudok, Leonard Ingging dan tidak lupa kawan lama Juakim Gabin (pemain keyboard) iaitu old skool mate saya.

1 comment:

Auckland property manager said...

The pattern on the plate is so beautiful and charming.So what is the material?

Selanjutnya

Related Posts with Thumbnails