Sponsored

menulist

ganjaran hebat

Monday, July 28, 2008

Mind Evolution

www.tips-fb.com Iklan Murah RM3/USD1
Saya teringat movie X-Men yang saya tonton dulu. Dalam movie tu ada seorang pesakit minda yang boleh mengawal persekitaran menggunakan otaknya. Dengan nama watak Mutant 143 dia boleh menukar keadaan dengan persekitaran ilusi, menyebabkan seseorang terlanjur melakukan sesuatu seperti yang diinginkan oleh Mutant 143.


Begitu juga dengan Professor xavier yang mempunyai kekuatan telepati yang mana akan menguasai minda dan tubuh seseorang.



Cukup dengan xmen. Bagaimana jika anda mempunyai kuasa seperti ini?Sudah tentu andalah yang berkuasa didunia ini jika anda dapat menguasai minda seseorang. Tetapi bagaimana? Adakah orang sebegini benar-benar wujud?


Jika tidak pun setanding seperti yang dipaparkan dalam filem xmen, cukuplah dengan menjadi cerdik sahaja.


Untuk menjadi cerdik atau pintar seseorang itu perlulah mengetahui kekuatan minda dan tahu untuk menggunakannya. Seperti juga penggunaan otak, jika kita mengasahnya maka otak kita semakin tajam.


Menguasai minda bukanlah senang. Dinegara kita jarang kedengaran adanya tajuk yang spesifik mengenai Evolusi minda ini. Walau bagaimanapun ada individu atau NGO yang berminat untuk menganjurkan seminar yang bertajuk Evolusi Minda ini seperti butiran berikut:


Ahad, 10 Ogos 2008

di Hotel Armada, Petaling Jaya

Masa: 8 a.m - 5 p.m



Secara ringkasnya perkara yang anda akan pelajari dalam seminar tersebut seperti:


Teori dan Praktikal Pernafasan
Meditasi & Fokus
Pengenalan Tentang Minda

Penerangan Tentang Gelombang Minda



dan banyak lagi.


Butiran lanjut boleh diperolehi dari website ini Evolusi Minda


Seminar ini bukan kali pertama diadakan. Bagi mereka yang belum menyertai, anda boleh baca pendapat mereka yang telah mengikuti seminar ini melalui alamat yang diberikan di atas. Latar belakang penceramah juga boleh diketahui melalui link di atas.

No comments:

Selanjutnya

Related Posts with Thumbnails