Sponsored

menulist

ganjaran hebat

Friday, October 17, 2008

Apa sumbangan Shah Rukh Khan?

www.tips-fb.com Iklan Murah RM3/USD1
Lagi satu tindakan yang salah telah berlaku. Saya menganggap perkara ini tidak dilihat dari professional dan membelakangkan para pengusaha filem tempatan.

Sangat-sangat menghairankan, namun itulah realitinya. Budak kampung pun tahu bahawa SRk tidak membawa apa-apa sumbangan kepada industri perfileman tempatan. Dia hanya hebat di layar perak dan rakyat malaysia sudahpun memberikan berjuta-juta anugerah kepada SRk setiap kali filemnya keluar.

Lihat saja koleksi CD, DVD, Tape kamu di rumah, 5 daripada 10 adalah filem bollywood. Juga filem-filem hindi yang membanjiri siaran stesen-stenen TV tempatan mahupun astro.


Tidak cukup kah dengan itu pertolongan kita terhadap industri Bollywood?

Ada orang berpendapat bahawa sepatutnya pihak penerbit lah yang layak menerima anugerah tersebut memandangkan dia lah yang membawa penggambaran itu di Malaysia (melaka). SRk cuma pelakon sahaja.

Lagi satu kesilapan besar ialah tidak berunding dengan Agensi yang berkaitan dengan kepentingan industri hiburan tanah air. Maka jelas lah bahawa mereka dipinggirkan atau tiada langsung dalam kamus anugerah.

Akhir sekali nak tak nak perkara ini dengan secara tidak langsung menunjukkan kepincangan dalam kerajaan kita.

No comments:

Selanjutnya

Related Posts with Thumbnails